Każdy samochód, nawet ten regularnie serwisowany, wymaga dodatkowej kontroli przed wyjazdem w dłuższą wakacyjną trasę. Kilka newralgicznych punktów, które trzeba sprawdzić to choćby stan opon, poziom oleju i innych płynów eksploatacyjnych. Można to zrobić samodzielnie lub pod okiem czujnych mechaników. Co jeszcze warto sprawdzić w aucie, zanim wyjedziesz na wakacje?
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Już z dniem 1 stycznia 2024 roku na stacjach paliw w Polsce pojawi się nowy rodzaj benzyny, oznaczony jako E10. Zastąpi on popularną do tej pory bezołowiową 95-tkę z oznaczeniem E5. Czy każdy silnik samochodowy przyjmie tę zmianę bez konsekwencji? Okazuje się, że nie! Właściciele starszych pojazdów mogą mieć problem.