08.06.2022

Czego używa mechanik do diagnozy problemów z autem?

Najważniejsze narzędzia mechanika, które służą mu do zidentyfikowania usterek w samochodach to mierniki elektryczne. Pozwalają na zbadanie napięcia, rezystancji, natężenia, a nawet temperatury poszczególnych elementów czy obecność pola magnetycznego. Do czego służą odpowiednie mierniki? Sprawdźcie!

 

Klienci do warsztatów przyjeżdżają z różnymi problemami. Chcąc je dokładnie rozpoznać trzeba korzystać z różnych narzędzi, w tym mierników elektrycznych, które powinny znajdować się w każdym dobrze wyposażonym warsztacie. Do czego służą poszczególne mierniki?

Cyfrowy multimetr samochodowy

Stosuje się go przy pojazdach z instalacjami 12V i 24V. Pozwala na pomiary konwencjonalne i umożliwia sprawdzanie prędkości obrotowej, kąta wyprzedzenia zapłonu i również cyklu pracy. Przeznaczony jest do profesjonalnych zadań w warsztacie, w tym również na pomiary do 20A i napięcia przemiennego do 50V.

Tester samochodowy

Pozwala wyszukiwać i usuwać usterki instalacji elektrycznych w pojazdach osobowych, użytkowych i innych urządzeniach, które napięcie nie przekracza 48V. Dzięki czterem diodom LED pozwala na ustalenie napięcia i biegunowości. Wbudowana sonda przebijająca ułatwia pomiar na kablach.

Tester magnetyczny

Pozwala na sprawdzenie zaworów i cewek elektromagnetycznych w pneumatycznych, hydraulicznych i elektronicznych systemach w każdej maszynie i pojeździe. Stosuje się go również do zaworów elektromagnetycznych w układach ogrzewania olejowego. Reaguje na pole elektromagnetyczne, które jest generowane przez napięcie prądu stałego praz przemiennego i magnesy stałe. Po wykryciu pola magnetyczne końców urządzenia się zaświeci.

Termometr laserowy na podczerwień

Służy do bezdotykowego pomiaru temperatury nawierzchni. Wbudowany w nim wskaźnik laserowy, dzięki wąskiemu stożkowi pomiarowemu, podaje dokładny wynik odczytu. Umożliwia to ogniskujący punkt pomiarowy i dwupunktowa wiązka laserowa.

Termometr umożliwia cyfrowe ustawienie stopnia emisji od 0,1 do 1,0 i przełączanie się pomiędzy skalą Celsjusza i Fahrenheita. Działa w zakresie -50 st. Celsjusza do 650 st. Celsjusza. Obecność bardzo niskiej lub wysokiej temperatury jest sygnalizowana dźwiękiem alarmowym.

Cyfrowy miernik uniwersalny

Mierzy się nim prąd stały oraz przemienny, rezystancję, ciągłość i przeprowadza się nim test diody. Zwykle wyposażony jest w wyświetlacz LCD oraz obudowę z gumy odporną na zachlapania. Pozwala bezstykowo zmierzyć napięcie w sytuacji pomocniczego i szybkiego testu. Można zamontować z tyłu miernika przewody pomiarowe, co ochroni jest przed uszkodzeniem i zapobiegnie zranieniu końcówką.

Próbnik samochodowy

Wykorzystywany przy kontrolach samochodowych elektrycznych instalacji oświetleniowych i zapłonowych. Obsługuje napięcie stałe w zakresie od 6 do 24V.

NaukaPoradnik kierowcySamochodyTechnologiaTrendyWywiadyNaprawaNarzędziaOpony