05.07.2021

Mechanik z polecenia czy mechanik z Internetu? Sprawdzamy, co wybierają Polacy!

Z mechanikiem, jak z fryzjerem i dentystą, każdy ma swojego ulubionego. Postanowiliśmy sprawdzić, czy Polacy preferują wybór warsztatu samochodowego zdając się na polecenia znajomych, czy wybierają go na podstawie rekomendacji nieznanych osób w Internecie.

W dobie pandemii koronawirusa większość branży została zmuszona do przeniesienia swojej działalności do Internetu. W ten sposób narodziła się nowa rzeczywistość, w której klienci nauczyli się recenzować produkty i usługi, a także aktywnie korzystać z ocen innych użytkowników. To zjawisko również przeniosło się do branży motoryzacyjnej, a zwłaszcza warsztatów samochodowych.

 

Obecność w Internecie ma ogromne znaczenie

Pandemia koronawirusa odegrała znaczącą rolę w cyfrowej transformacji polskiej gospodarki. Plany przeniesienia działalności do sieci, które były odkładane na przyszłość, zostały nagle przyspieszone, aby nie narazić firm na straty. W ten sposób również sektor MSP znalazł swoje miejsce w Internecie i zaczął z niego chętnie korzystać.

Klienci znacznie intensywniej poszukiwali informacji w sieci, dokonywali zakupów, a także zamawiali usługi, będąc zmuszonymi do pozostania w domach, w ramach światowego lockdownu. W wyniku wzmożonej aktywności konsumentów w Internecie, na sile przybrały również rekomendacje i oceny miejsc i produktów. W tym również warsztatów samochodowych.

Działalność warsztatów samochodowych w pandemii

W trakcie pierwszej fali pandemii wiele firm wstrzymało swoją działalność fizyczną. Ci, którzy mogli całkowicie zrezygnować z prowadzenia biznesu, zdecydowali się na ten krok. Natomiast pracownicy, którzy realizowali swoje usługi fizycznie i nie mogli sobie pozwolić na całkowite przeniesienie działalności w obszar Internetu, przeżywali prawdziwe oblężenie.

W tym gronie znaleźli się właśnie mechanicy samochodowi, do których przyjeżdżało coraz więcej klientów, chcących przeprowadzić odkładane naprawy, serwis lub przegląd samochodu. Długie oczekiwanie na termin realizacji usługi wśród znanych klientom warsztatów spowodował, że szukali oni innych punktów, w których zamówiona usługa byłaby szybko zrealizowana.

Tylko mechanik z polecenia

Wielu kierowców ceni sobie wyłącznie zaufanych mechaników, których polecają im znajomi. Nie ma się co dziwić temu zjawisku, ponieważ marketing szeptany od zawsze potrafił przynieść najlepsze efekty dla biznesu.

Jednak w dobie pandemii i oblężenia warsztatów samochodowych, które polecali nam znajomi kierowcy, musieliśmy poszukać innego rozwiązania. I tu z pomocą przyszedł nam Internet.

  • Wychodząc naprzeciw potrzebom kierowców stworzyliśmy platformę Yanosik Warsztaty, w której można znaleźć warsztat odpowiadający naszej potrzebie. W zależności od tego, czy szukamy miejsca na przegląd, czy chcemy wykonać konkretną naprawę lub serwis, możemy skorzystać z platformy Warsztaty, która wskaże nam odpowiednie miejsca w interesującej nas okolicy – mówi Dawid Kaczmarowski, Yanosik Warsztaty

Mechanik z Internetu?

Coraz więcej warsztatów samochodowych zdaje sobie sprawę z tego, że ich obecność w Internecie ułatwia znalezienie nowych klientów i dotarcie do nowych grup docelowych. Nawyk wyszukiwania informacji w Internecie jest bardzo silny, zwłaszcza wśród młodych osób, które należą do pokolenia roszczeniowego, których potrzeba musi zostać spełniona, jak najszybciej i jak najlepiej. Nie bez powodu mówi się, że jeśli kogoś nie ma w sieci, ten nie istnieje. 

  • W naszej platformie funkcjonuje już kilka tysięcy warsztatów z całej Polski, które wyświetlono już kilkadziesiąt tysięcy razy. Co bardzo ważne - większość z nich została również oceniona przez użytkowników, a nie da się ukryć, że rekomendacja podnosi szansę wyboru tego punktu u nowego klienta - mówi Dawid Kaczmarowski, Yanosik Warsztaty

Możliwość wybrania warsztatu na podstawie ocen i rekomendacji innych użytkowników znacznie zwiększa jego szansę na zyskanie nowego klienta. Nie bez znaczenia pozostaje również opis miejsca, usług, a także dodanie zdjęcia. 

  • W Warsztatach doceniamy mechaników i oferujemy im certyfikat “Wyboru Kierowców”, który podnosi renomę miejsca, a także zwiększa zaufanie wśród nowych klientów. Mając świadomość, że dany warsztat samochodowy posiada taki certyfikat i został wytypowany wśród kilku tysięcy innych punktów, na podstawie pozytywnych opinii klientów, wybierzemy się właśnie do niego - mówi Dawid Kaczmarowski, Yanosik Warsztaty

Yanosik Warsztaty dba również o to, by każdy kierowca w razie awarii mógł znaleźć warsztat samochodowy w swojej okolicy patrząc na nawigację w Yanosiku. Na mapie zobaczy on, gdzie znajduje się najbliższy punkt, a także będzie mógł się skontaktować ze specjalistami, bo aplikacja udostępnia mu numer telefonu. 

W dobie powszechnego dostępu do informacji w sieci coraz chętniej korzystamy z wyszukiwania informacji o warsztatach samochodowych. Nie ma się co temu dziwić, gdyż mechanik z polecenia znajomego może nie mieć dla nas wolnego terminu, a my nie przesuniemy naprawy samochodu w czasie. Zwłaszcza, gdy użytkujemy go na co dzień. 

NaukaPoradnik kierowcySamochodyTechnologiaTrendyWywiadyNaprawaNarzędziaOpony
Udostępnij: