Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
W przypadku awarii elektroniki samochodowej niezbędna będzie pomoc elektromechanika, który zdiagnozuje i usunie usterkę. Co wchodzi w skład elektroniki samochodowej? Kiedy należy szukać specjalisty z zakresu naprawy elektromechanicznej? Sprawdź nasz wpis!
Przepustnica to kluczowy element układu dolotowego, który wpływa na pracę silnika i jego wydajność. Uszkodzenie tego podzespołu może objawiać się nierówną pracą silnika, spadkiem mocy czy nawet unieruchomieniem pojazdu. Dowiedz się, jakie są przyczyny awarii przepustnicy, jakie objawy powinny Cię zaniepokoić oraz jak zadbać o jej sprawne działanie, aby uniknąć kosztownych napraw.