Wiosna jest idealnym momentem na sprawdzenie stanu swojego samochodu, zwłaszcza pod kątem technicznym. Ten czas to również doskonała okazja na wymianę kluczowych płynów oraz części samochodowych. Zwłaszcza, że niektóre z nich zużywają się bardziej z wiekiem, aniżeli z przebiegiem. Co i kiedy powinno się wymieniać? Sprawdźcie!
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Oscyloskop to kluczowe narzędzie w nowoczesnej diagnostyce samochodowej, które pozwala na precyzyjną analizę sygnałów elektrycznych pojazdu. Dzięki niemu mechanicy mogą skutecznie wykrywać usterki w czujnikach, układzie zapłonowym czy wtryskach paliwa. Sprawdź, jak działa oscyloskop, do czego jest wykorzystywany i jak poprawnie interpretować wyniki pomiarów.