Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Coraz więcej pojazdów ma w swoim standardowym wyposażeniu immobilizer. To zabezpieczenie antykradzieżowe, które chroni silnik przed uruchomieniem niewłaściwym kluczykiem. Niektórzy kierowcy decydują się na wyłączenie tej opcji, a inni ją doceniają. Dowiedzcie się, jak działa immobilizer i w jaki sposób chroni Wasze auto.
Gdy temperatura silnika zaczyna wariować, jednym z pierwszych podejrzanych jest czujnik temperatury płynu chłodniczego. To niewielki element, który ma ogromny wpływ na zdrowie jednostki napędowej i sposób jej pracy. Wyjaśniamy, jak działa czujnik, po czym rozpoznać jego awarię i co zrobić, by służył bezproblemowo przez długie lata.