Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Wymieniliście już swoje opony na zimowe? Najwyższy czas! Ale co zrobić z letnim ogumieniem? W jaki sposób prawidłowo przechowywać opony? Sprawdźcie nasz poradnik!
Czy Twój samochód nagle traci moc, nie reaguje jak dawniej na pedał gazu, lub zaczyna szarpać podczas jazdy? To sygnały, których nie warto ignorować, bo mogą świadczyć o problemach z silnikiem lub innymi kluczowymi elementami auta. Sprawdź, jakie są najczęstsze przyczyny takich usterek i jak im zaradzić, zanim drobny problem zamieni się w poważną awarię.