Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Zanim samochód trafi do sprzedaży na rynku europejskim, zostaje poddany szczegółowym testom, które sprawdzają różne scenariusze użytkowania. Jednym z najważniejszych testów, któremu poddawane jest auto, jest badanie WLTP. Określa on m.in. poziom spalania czy emisje szkodliwych substancji przez wybrany model pojazdu.
Pierwsza zima z hybrydą może być wyzwaniem, zwłaszcza jeśli nie wiecie, jak zadbać o baterię i silnik w niskich temperaturach. Odpowiednie przygotowanie pozwoli uniknąć problemów i cieszyć się oszczędną oraz bezpieczną jazdą. Sprawdźcie nasze wskazówki, by wasza hybryda działała niezawodnie przez całą zimę!