Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Zimą często zdarza się, że płyn do spryskiwaczy zamarza. To spory problem, który uniemożliwia umycie szyby, a w efekcie niemożność jazdy samochodem. Bowiem brudna szyba ogranicza widoczność kierowcy, a ta ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego. Jak sobie poradzić z zamarzniętym płynem do spryskiwaczy? Sprawdźcie, co zrobić, a czego stanowczo unikać!
Dobór właściwego oleju silnikowego ma kluczowe znaczenie dla trwałości i wydajności silnika. Artykuł porównuje olej mineralny i syntetyczny, wyjaśniając różnice i pomagając dokonać najlepszego wyboru dla Twojego pojazdu. Dzięki niemu dowiesz się, który rodzaj oleju lepiej spełni Twoje potrzeby i jak wpłynie na funkcjonowanie silnika.