Wszystkie oleje oraz paliwa, które nie spełniają norm jakościowych stanowią realne zagrożenie dla każdego silnika. Potocznie nazywane „chrzczone paliwo”, odznaczające się zbyt wysoką zawartością ciężkich lub lekkich frakcji, zasiarczeniem lub rozwodnieniem, może uszkodzić układ paliwowy, wtryskowy, a nawet zaburzyć pracę jednostki.
Kierowcy dzielą się na dwa rodzaje – zwolenników manualnej skrzyni biegów oraz przeciwników, którzy wybierają automat. Wielu fanów automatycznych skrzyń twierdzi, że są o wiele wygodniejsze i prostsze w obsłudze, co jest prawdą, ale często fani manuala odpowiadają im, że automat nie daje takich osiągów, jak właśnie manualna skrzynia biegów. Czy to prawda? Obalamy mity dotyczące manualnych skrzyń!
We współczesnych silnikach benzynowych i wysokoprężnych znajduje się turbosprężarka. Od 2012 roku, po wprowadzeniu downsizingu, silniki o niewielkiej masie własnej i kompaktowym wymiarze zdominowały rynek motoryzacyjny, zachowując dużą moc. Od tego momentu również zmieniły się turbosprężarki, które stały bazą turbodoładowania silnika.