Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Bezpieczniki samochodowe pełnią kluczową rolę w obwodzie elektrycznym pojazdu. Dowiedz się, jak działają bezpieczniki, jakie są ich rodzaje oraz za co odpowiadają w różnych systemach samochodu. Poznaj praktyczne porady na temat wymiany bezpieczników i sposobów unikania ich przepalania,.
Płyny uszczelniające do chłodnicy to szybkie i popularne rozwiązanie w przypadku drobnych wycieków w układzie chłodzenia. Choć mogą być wybawieniem w kryzysowych sytuacjach, ich stosowanie nie jest pozbawione ryzyka. Poznaj zalety, wady oraz wskazówki dotyczące bezpiecznego użycia tych preparatów.