W trakcie jazdy autem możemy ujawnić drgania, które towarzyszą podróży. Co prawda, producenci samochodów dwoją się i troją, aby wyeliminować to niepożądane zjawisko. Jakie są główne przyczyny wibracji w samochodzie?
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Dobry filtr powinien spełniać swoje podstawowe zadanie, czyli skutecznie filtrować. Tak odpowie większość kierowców. Nie jest to niezgodne z prawdą, ale jeszcze wiele innych cech konstrukcyjnych decyduje o skuteczności filtracji. Jakich? Sprawdźcie!