Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Czym jest alternator samochodowy i jakie pełni funkcje? Poznaj przeciętny koszt naprawy oraz wymiany. Dowiedz się, jakie są najczęstsze przyczyny i objawy jego awarii oraz jak skutecznie im zapobiegać .
Wymiana sprzęgła to nie wszystko – aby samochód działał płynnie, konieczna jest adaptacja skrzyni biegów. To proces, który pozwala sterownikowi dostosować się do nowych podzespołów i przywrócić optymalną zmianę biegów. Sprawdź, kiedy adaptacja jest konieczna, jak ją przeprowadzić i jakie błędy mogą prowadzić do problemów podczas jazdy.