Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Turbosprężarki pojawiają się coraz częściej w nowoczesnych samochodach. Z resztą nie bez powodu, mają bardzo istotne zadanie- podnoszą moc silnika. Niestety zdarzają się również ich awarie, np.: z powodu zużycia. Kiedy rozpoznać, że turbosprężarka uległa zużyciu? Jak to naprawić? Czy można tego uniknąć? Sprawdźcie!
Auto na biegu jałowym nie trzyma równych obrotów, zauważalne jest gorsze przyspieszenie i większe spalanie, trudności z rozruchem zimnego silnika albo nieprzyjemne szarpanie. To wyraźne oznaki tego, że z jednostką napędową dzieje się coś niedobrego. Co wtedy robić?