Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Dlaczego migacze są pomarańczowe, a reflektory się nie chowają? Skąd się wzięła nazwa samochód? Kto wpadł na pomysł zamontowania zawiasów w drzwiach z przodu? Sprawdźcie garść motoryzacyjnych ciekawostek, które dla Was przygotowaliśmy!
Czy Twój samochód wydaje podejrzane odgłosy podczas skręcania? Może to być objaw uszkodzonego przegubu homokinetycznego. Dowiedz się, jak rozpoznać symptomy awarii przegubu i zapobiec poważniejszym problemom z prowadzeniem pojazdu.