Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Układ wydechowy pracuje w wyjątkowo trudnych warunkach i często koroduje, zanim zauważymy pierwsze objawy. Wyjaśniamy, dlaczego rdzewieje, jakie daje sygnały ostrzegawcze i jak skutecznie przed tym chronić. Sprawdź praktyczne porady, które pomogą Ci uniknąć kosztownych napraw i zadbać o bezpieczeństwo jazdy.
Rozładowany akumulator potrafi zaskoczyć w najmniej odpowiednim momencie – zwłaszcza zimą. Dowiedz się, jak bezpiecznie i skutecznie naładować akumulator krok po kroku. Poznasz też najczęstsze błędy, których należy unikać, aby nie uszkodzić ani auta, ani siebie.