Najwięcej w oponie jest… powietrza! To ono pod odpowiednim ciśnieniem utrzymuje ciężar Twojego pojazdu. Nie wiedziałeś? To teraz już wiesz! Musisz mieć również świadomość, że jeśli Twoje auto ma mniejszą przyczepność oraz dłuższą drogę hamowania, jazda jest niekomfortowa lub samochód więcej pali albo szumi w kabinie, to czas sprawdzić ciśnienie w oponach.
Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Wyjaśniamy, czym są luzy zaworowe, jak je rozpoznać oraz jakie objawy mogą świadczyć o ich niewłaściwym ustawieniu. Dowiedz się, jak właściwa regulacja luzów zaworowych może poprawić osiągi silnika i obniżyć zużycie paliwa.