Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Najwięcej w oponie jest… powietrza! To ono pod odpowiednim ciśnieniem utrzymuje ciężar Twojego pojazdu. Nie wiedziałeś? To teraz już wiesz! Musisz mieć również świadomość, że jeśli Twoje auto ma mniejszą przyczepność oraz dłuższą drogę hamowania, jazda jest niekomfortowa lub samochód więcej pali albo szumi w kabinie, to czas sprawdzić ciśnienie w oponach.
Najważniejsze narzędzia mechanika, które służą mu do zidentyfikowania usterek w samochodach to mierniki elektryczne. Pozwalają na zbadanie napięcia, rezystancji, natężenia, a nawet temperatury poszczególnych elementów czy obecność pola magnetycznego. Do czego służą odpowiednie mierniki? Sprawdźcie!