Już 95% warsztatów samochodowych podniosło ceny w pierwszym półroczu tego roku. To nie koniec. 70% ankietowanych z raportu „Motoryzacja w czasach wojny” w najbliższym czasie planuje kolejne podwyżki. Jak wygląda sytuacja na rynku? Sprawdźcie!
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Sprzęgło to bardzo ważny element w samochodzie. I tak jak wszystkie inne, podlega eksploatacji. Jego regeneracja lub wymiana to dość skomplikowany i wymagający czasu proces. Nie powinno się go przeprowadzać samodzielnie, tylko zlecić doświadczonym mechanikom.