Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Czy wiesz, jak kluczowa jest przekładnia kierownicza dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy? Z biegiem czasu, intensywne użytkowanie może prowadzić do jej uszkodzeń, co wymaga odpowiedniej regeneracji lub naprawy. Dowiedz się, jakie są objawy problemów z przekładnią oraz jakie metody naprawy mogą przywrócić pełną sprawność Twojego pojazdu!
Zużyte tarcze hamulcowe to nie tylko pogorszenie komfortu jazdy, ale przede wszystkim zagrożenie dla bezpieczeństwa. Wyjaśniamy, jak samodzielnie ocenić ich stan, na co zwrócić uwagę oraz kiedy konieczna jest wymiana. Dzięki temu unikniesz kosztownych napraw i nieprzyjemnych niespodzianek na drodze.