Jeśli dbasz o bezpieczną podróż autem, to na pewno zwracasz uwagę na dostosowanie prędkości do panujących warunków, zapięte pasy oraz dobrze ustawione oświetlenie. Czy pamiętasz jednak o odpowiedniej widoczności? Jeśli nie, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Reflektory samochodowe również ulegają eksploatacji. Wtedy należy się zastanowić, czy chcemy je wymieniać, czy wolimy zregenerować. Po zmroku odgrywają one bardzo ważną rolę, dlatego ich stan musi być jak najlepszy. Sprawdźcie, czy warto regenerować zużyte reflektory czy lepiej wymienić je na nowe.