Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Skrzynia biegów jest odpowiedzialna za przeniesienie napędu z silnika samochodowego na koła pojazdu. Przekładnie dzieli się na manualne i automatyczne. Pierwsze różnią się od siebie liczbą przełożeń, natomiast drugie mogą być bezstopniowe, dwusprzęgłowe i także mieć inną liczbę przełożeń. Jakie jeszcze są różnice pomiędzy skrzyniami? Sprawdźcie!
Twoje auto straciło moc, pracuje nierówno albo słychać charakterystyczne syczenie spod maski? To mogą być objawy nieszczelności układu dolotowego, która szybko prowadzi do poważnych awarii. Sprawdź, jak samodzielnie wykryć problem i co zrobić, by uniknąć kosztownych napraw.