Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Układ zmiennych faz rozrządu to technologia, która pozwala silnikowi łączyć dynamiczne osiągi z oszczędnością paliwa i niższą emisją spalin. Wyjaśniamy, jak działa ten mechanizm, jakie daje korzyści i po czym rozpoznać pierwsze objawy jego awarii.
Falujące obroty na biegu jałowym to problem, który może spotkać każdego kierowcę i często budzi niepokój. Przyczyną mogą być zarówno drobne zabrudzenia, jak i poważniejsze usterki w układzie paliwowym czy elektronicznym. Sprawdź, co najczęściej powoduje wahania obrotów, jak je zdiagnozować i jakie działania podjąć, by silnik pracował równo.