Oleje oraz paliwa, które nie spełniają norm jakościowych mogą być konkretnym zagrożeniem dla każdego silnika. Chrzczone paliwo, a więc właśnie takie, które odznacza się zbyt dużą zawartością ciężkich lub lekkich frakcji, jest zasiarczone lub rozwodnione, może doprowadzić do przykrych konsekwencji. Jakich? Sprawdźcie!
Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Pasek wielorowkowy jest następcą paska klinowego. Dowiedzcie się, do czego służy pasek wielorowkowy, czym się różni od paska klinowego i jakie są konsekwencje jego uszkodzenia!