Brak czasu, kolejki w zakładach wulkanizacyjnych, a nawet pandemia koronawirusa. To wszystko może sprawić, że nie zmienisz opon w terminie. Mimo wszystko zachęcamy, abyś znalazł choć chwilę na wizytę u wulkanizatora. Dlaczego to takie ważne? Przeczytaj!
Coraz szybciej zapadający zmrok i trudne warunki atmosferyczne na drogach jesienią nie ułatwiają jazdy kierowcom. W takich sytuacjach bez świateł w samochodzie ani rusz. I nie chodzi tu wyłącznie o wymianę żarówek w aucie, ale o dokładne sprawdzenie ich stanu. Co powinieneś zrobić, aby mieć pewność, że działają prawidłowo, zanim jesień na dobre się rozpocznie?
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.