Jeśli dbasz o bezpieczną podróż autem, to na pewno zwracasz uwagę na dostosowanie prędkości do panujących warunków, zapięte pasy oraz dobrze ustawione oświetlenie. Czy pamiętasz jednak o odpowiedniej widoczności? Jeśli nie, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Szarpanie przy ruszaniu to jeden z najbardziej irytujących objawów, który potrafi skutecznie popsuć komfort jazdy i wskazywać na usterkę w układzie napędowym lub silniku. Czasem przyczyną jest zużyte sprzęgło, innym razem problem z poduszkami silnika, sterowaniem lub elektroniką. Dowiedzcie się, co może być źródłem problemu i jak uniknąć niepotrzebnych kosztów.