Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Wszyscy wiemy, że lakier samochodowy może być polerowany, a efekt po przeprowadzeniu tego procesu zadowoli niejednego wybrednego kierowcę. A zastanawiało Was kiedyś to, czy szyby samochodowe mogą być polerowane? Sprawdźmy!
Czy codzienna jazda na krótkich dystansach naprawdę szkodzi Twojemu silnikowi? W tym artykule rozprawiamy się z popularnymi mitami i pokazujemy, co dzieje się pod maską auta w miejskich warunkach. Dowiedz się, jak jeździć, by nie narażać swojego samochodu na przedwczesne zużycie.