Duża część kierowców podróżuje swoim samochodem na krótkich dystansach. Problemem wówczas jest nieproporcjonalnie duże obciążenie akumulatora, z powodu rozruchu silnika i zasilania odbiorników elektrycznych. Na krótkich trasach alternator musi sprostać wyzwaniu pełnego doładowania akumulatora w małym czasie. Starsze akumulatory rozruchowe nie podołają temu zadaniu w długotrwałej eksploatacji na krótkich trasach. Jaki sprzęt wybrać, jeśli jeździmy głównie krótkimi trasami?
Regularne serwisowanie samochodu to podstawa, a niektóre czynności warsztatowe na szczęście można zaplanować do przodu, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek, które mogą doprowadzić do poważnych awarii. O jakich rzeczach mowa? Sprawdźcie!
Falujące obroty silnika to jeden z najczęstszych problemów, z którym kierowcy trafiają do warsztatu. Choć z pozoru może wydawać się błahostką, niestabilna praca jednostki napędowej często jest pierwszym sygnałem poważniejszych usterek - od nieszczelności układu dolotowego po problemy z elektroniką. Dowiedzcie się, jak rozpoznać przyczynę falowania obrotów, co można sprawdzić samodzielnie, a kiedy oddać samochód w ręce specjalisty.