Brak kontroli nad płynami w samochodzie może doprowadzić do wielu kosztownych napraw. Warto zatem sprawdzać ich poziom, a co jakiś czas dokonać ich wymiany. Co należy regularnie sprawdzać i kiedy wymagana jest wizyta u mechanika?
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Jej prawidłowa praca jest niezwykle ważna dla silnika samochodowego. Jeśli nie będzie działać dobrze, wówczas może doprowadzić do poważniejszych awarii. Sprawdźcie, jakie sygnały świadczą o tym, że sonda lambda jest uszkodzona, co należy zrobić w takiej sytuacji, a co kategorycznie jest odradzane przez mechaników.