Kierowców przerażają coraz większe wydatki na utrzymanie samochodu. Drożeje paliwo, samochody, a części są trudno dostępne. To niestety nie wszystkie złe wiadomości – rosną również koszty naprawy samochodu w warsztacie. Zmiany cen usług warsztatowych to wynik obecnej sytuacji gospodarczej. O ile wzrosły koszty u mechaników?
Zanim na dobre rozpocznie się sezon jesienno-zimowy lepiej zadbać o profilaktykę w swoim aucie. O ile o wymianie opon na zimowe wszyscy kierowcy pamiętają, o tyle rzadziej interesują się układami współpracującymi z układem rozrządu. A ten również może ulec awarii w trudnych warunkach atmosferycznych.
Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.