Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Oklejanie folią aut to metoda, która zyskuje na popularności. . Przeczytajcie nasz poradnik i dowiedzcie się wszystkiego, co najważniejsze o oklejaniu folią pojazdu.
Czujnik wałka rozrządu to niewielki element, od którego zależy prawidłowa praca silnika i zapłonu. Gdy zaczyna szwankować, pojawiają się problemy z odpalaniem, spadek mocy i wyższe spalanie. W tym artykule wyjaśnimy Wam, jak działa czujnik, jakie są objawy jego awarii oraz jak dbać o niego, by uniknąć kosztownych napraw.