We współczesnych silnikach benzynowych i wysokoprężnych znajduje się turbosprężarka. Od 2012 roku, po wprowadzeniu downsizingu, silniki o niewielkiej masie własnej i kompaktowym wymiarze zdominowały rynek motoryzacyjny, zachowując dużą moc. Od tego momentu również zmieniły się turbosprężarki, które stały bazą turbodoładowania silnika.
Układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w silnikach Diesla redukuje szkodliwe tlenki azotu, co ma ogromne znaczenie dla środowiska. Dowiedz się, jak działa ten zaawansowany system i jakie są jego najczęstsze awarie oraz sprawdź, jak o niego dbać.
Czujnik spalania stukowego to strażnik bezpieczeństwa silnika, który chroni go przed poważnymi uszkodzeniami. Jego awaria może prowadzić do spadku mocy, wyższego spalania, a nawet zatarcia jednostki napędowej. Sprawdź, jak działa ten czujnik, jakie objawy świadczą o jego uszkodzeniu i dlaczego nie warto zwlekać z jego wymianą.