We współczesnych silnikach benzynowych i wysokoprężnych znajduje się turbosprężarka. Od 2012 roku, po wprowadzeniu downsizingu, silniki o niewielkiej masie własnej i kompaktowym wymiarze zdominowały rynek motoryzacyjny, zachowując dużą moc. Od tego momentu również zmieniły się turbosprężarki, które stały bazą turbodoładowania silnika.
Wyjaśniamy, czym są luzy zaworowe, jak je rozpoznać oraz jakie objawy mogą świadczyć o ich niewłaściwym ustawieniu. Dowiedz się, jak właściwa regulacja luzów zaworowych może poprawić osiągi silnika i obniżyć zużycie paliwa.
Zastanawiasz się, dlaczego Twój samochód traci moc, szarpie lub spala więcej paliwa? Przyczyną może być zabrudzony kolektor dolotowy – element, o którym wielu kierowców zapomina. Wyjaśniamy, czym jest kolektor, kiedy warto go czyścić i jak przebiega ten proces, by silnik znów działał jak należy.