Wprowadzona przez Volkswagena 20 lat temu innowacja, którą była dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DSG), zmieniła sposób postrzegania skrzyń automatycznych w całej Europie. Znalazło się jednak wielu sceptyków, wśród których to rozwiązanie wzbudziło niemałe wątpliwości. Poznajcie nasz zbiór informacji na temat DSG, które mogą Was zaskoczyć!
Zanim na dobre rozpocznie się sezon jesienno-zimowy lepiej zadbać o profilaktykę w swoim aucie. O ile o wymianie opon na zimowe wszyscy kierowcy pamiętają, o tyle rzadziej interesują się układami współpracującymi z układem rozrządu. A ten również może ulec awarii w trudnych warunkach atmosferycznych.
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.