Wiadomym jest, że olej należy wymieniać regularnie. Jednak, to by dowiedzieć się, w jakim jest stanie, może nam powiedzieć jego kolor. Próbkę przepracowanego oleju można pobrać z silnika i oddać do laboratorium, aby się dowiedzieć też, jaka jest ogólna kondycja silnika naszego pojazdu.
Uszkodzenia dzielą się dwa rodzaje – wykryte przez elektroniczne sterowniki i odczytane przez specjalistów w formie błędów wskazujących na konkretną zepsutą część i te, których nie ma lub są niewłaściwe względem uszkodzonej części. Dowiedzcie się, dlaczego brak błędu niekoniecznie oznacza brak problemu z samochodem.
Środowisko diagnostów oczekuje zmian w zakresie przeglądów technicznych, zwłaszcza w kontekście podwyżek stawek za przeprowadzenie badania. Póki co zapowiadane są inne zmiany, które wymagane są przez Unię Europejską. Jedną z nich jest obowiązek fotografowania pojazdów w czasie badania technicznego. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy ma wejść w życie.