Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
W nowoczesnych samochodach, w których znajduje się wiele elektronicznych systemów wsparcia kierowcy, możecie spotkać kontrolkę EPC. Pojawia się ona w momencie awarii elektrycznej, a co za tym idzie należy do grupy ostrzegawczo-informacyjnej.
Czy wiesz, jakie odpady powstają w warsztacie samochodowym i jak należy je utylizować? Dowiedz się, jakie są wymagania dotyczące BDO oraz jakie są konsekwencje niestosowania się do przepisów. Sprawdź, jak dbać o bezpieczeństwo i środowisko w swoim warsztacie!