Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Plastikowe elementy samochodowe również ulegają zniszczeniu, zarówno w wyniku mechanicznego oddziaływania, jak również w powodu promieni słonecznych. Na szczęście można im przywrócić estetyczny wygląd w bardzo prostu sposób. Dowiedzcie się, jak skutecznie odnowić plastiki wewnątrz samochodu.
Zużyte tarcze hamulcowe to nie tylko pogorszenie komfortu jazdy, ale przede wszystkim zagrożenie dla bezpieczeństwa. Wyjaśniamy, jak samodzielnie ocenić ich stan, na co zwrócić uwagę oraz kiedy konieczna jest wymiana. Dzięki temu unikniesz kosztownych napraw i nieprzyjemnych niespodzianek na drodze.