Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Regularne serwisowanie samochodu to podstawa, a niektóre czynności warsztatowe na szczęście można zaplanować do przodu, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek, które mogą doprowadzić do poważnych awarii. O jakich rzeczach mowa? Sprawdźcie!
Diesel nie lubi mrozów ani niskich temperatur. Z kolei właściciele pojazdów z silnikiem diesla bardzo nie lubią, gdy ten nie odpala w mroźny poranek. Jak zadbać o pojazd z jednostką wysokoprężna w okresie jesienno-zimowym? Sprawdźcie!