Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Każdy samochód, nawet ten regularnie serwisowany, wymaga dodatkowej kontroli przed wyjazdem w dłuższą wakacyjną trasę. Kilka newralgicznych punktów, które trzeba sprawdzić to choćby stan opon, poziom oleju i innych płynów eksploatacyjnych. Można to zrobić samodzielnie lub pod okiem czujnych mechaników. Co jeszcze warto sprawdzić w aucie, zanim wyjedziesz na wakacje?
Problem rdzewiejących fragmentów pojazdu w głównej mierze dotyczy właścicieli starszych aut. Korozja szybko postępuje w miejscach, w których występuje wilgoć lub uległy wcześniej uszkodzeniom mechanicznym. Można zapobiegać temu zjawisku, dzięki zastosowaniu kilku ważnych zasada. Jak to zrobić? Sprawdźcie!