Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Lato już się skończyło, a wrzesień nie rozpieszcza temperaturą. Zwłaszcza, że w nocy spada nawet do 10 st. Celsjusza. Sezon jesienny zbliża się wielkimi krokami, a więc czas pomyśleć o akumulatorze. Wysokie temperatury zwiększają ryzyko samorozładowania i nie macie żadnej gwarancji, że przy niskich temperaturach jego praca Was nie zawiedzie.
Osiągi silnika w samochodach zależą od kilku wartości, jedną z nich jest moment obrotowy silnika, który ma także wpływ na moc i przyspieszenie pojazdu. Czym właściwie jest ta siła? Jak ją zmierzyć? Przeczytajcie!