Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Nieszczelność w układzie dolotowym może mieć poważne konsekwencje dla Twojego silnika – od spadku mocy, przez zwiększone spalanie, aż po kosztowne awarie. Wyjaśniamy, jak rozpoznać objawy, sprawdzić szczelność i kiedy warto udać się do warsztatu. Zadbaj o dobrą kondycję swojego auta – sprawdź, co może kryć się pod maską.
Przekaźniki to niepozorne, ale kluczowe elementy układu elektrycznego samochodu, które odpowiadają za działanie wielu funkcji – od świateł po klimatyzację. Wyjaśniamy, jak rozpoznać objawy uszkodzonego przekaźnika, jak go sprawdzić oraz krok po kroku bezpiecznie wymienić.