Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Zauważyłeś tłustą plamę pod samochodem i zastanawiasz się, czy to coś poważnego? Wyciek oleju silnikowego może być początkiem większych problemów, jeśli zostanie zignorowany. Sprawdź, jak rozpoznać pierwsze objawy, zlokalizować źródło i uniknąć kosztownej awarii.
Kontrolka ciśnienia oleju to jeden z tych sygnałów, których nigdy nie warto lekceważyć. Choć sam czujnik ciśnienia oleju to niewielki element, jego rola w pracy silnika jest ogromna -odpowiada za monitorowanie właściwego smarowania jednostki napędowej. Wyjaśniamy, jak działa czujnik, po czym rozpoznać jego awarię, jakie są koszty wymiany i jak dbać o układ smarowania, by uniknąć poważnych usterek.