Uszkodzenia dzielą się dwa rodzaje – wykryte przez elektroniczne sterowniki i odczytane przez specjalistów w formie błędów wskazujących na konkretną zepsutą część i te, których nie ma lub są niewłaściwe względem uszkodzonej części. Dowiedzcie się, dlaczego brak błędu niekoniecznie oznacza brak problemu z samochodem.
Kontrolki, które znacie z deski rozdzielczej samochodu zarówno informują, jak ostrzegają i alarmują. W przypadku tych najbardziej znanych, kierowcy zwykle wiedzą co robić, ale zdarzają się również mniej typowe, które potrafią narobić kłopotów nawet najbardziej doświadczonym zmotoryzowanym.
Zanim samochód trafi do sprzedaży na rynku europejskim, zostaje poddany szczegółowym testom, które sprawdzają różne scenariusze użytkowania. Jednym z najważniejszych testów, któremu poddawane jest auto, jest badanie WLTP. Określa on m.in. poziom spalania czy emisje szkodliwych substancji przez wybrany model pojazdu.