Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Przegrzewający się silnik to jeden z tych problemów, które potrafią zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych kierowców. Wyjaśniamy, skąd bierze się nadmierna temperatura, jakie są jej objawy i co robić, gdy wskaźnik zaczyna niepokojąco rosnąć
Silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem to połączenie mocy, dynamiki i oszczędności paliwa – ale wymagają większej troski niż tradycyjne jednostki. Wyjaśniamy, jakie zagrożenia czyhają na kierowców i jak im zapobiec.