Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Od dobrego stanu klocków samochodowych zależy Wasze bezpieczeństwo na trasie. Niesprawne mogą się przyczynić do awarii hamulców lub spowodować ich nieprawidłową pracę. Jak działają klocki, kiedy powinno się je wymieniać? Co warto wiedzieć o ich doborze? Sprawdźcie!
W bardzo gorące dni wewnątrz samochodu jest tak jak w szklarni. Temperatura jest znacznie wyższa i nawet uchylenie szyby na niewiele się zda, jeśli auto stało w nasłonecznionym miejscu. Temperatura w kabinie może przekroczyć 60 stopni Celsjusza! Niektóre akcesoria samochodowe i inne przedmioty, które wozicie w swoim aucie bardzo nie lubią takich warunków, dlatego lepiej wyjąć je z niego wyjąć, aby nie uległy uszkodzeniu.