Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Planowanie głowicy to kluczowy proces, który zapewnia idealną płaskość powierzchni głowicy cylindrów, co ma bezpośredni wpływ na wydajność silnika. Dowiedz się, jak przebiega ten zabieg, dlaczego jest ważny oraz jakie objawy wskazują na potrzebę jego wykonania.
Czy wiesz, że zużyte opony mogą znacząco zwiększyć ryzyko wypadku? Regularna kontrola ich stanu to klucz do bezpiecznej jazdy i uniknięcia nieprzyjemnych niespodzianek. Sprawdź, jakie oznaki zużycia wskazują, że czas na wymianę opon, i jak uniknąć niebezpieczeństw na drodze.