Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Odkryj tajniki systemu Common Rail w silnikach Diesla. Dowiedz się, jak działa ta zaawansowana technologia, jakie ma zalety oraz jakie są najczęstsze problemy z nią związane. Czy naprawa tego systemu jest kosztowna?
Układ chłodzenia to kluczowy element każdego silnika, który odpowiada za jego prawidłową temperaturę pracy. Nawet drobne usterki mogą prowadzić do przegrzania i poważnych awarii, dlatego warto wiedzieć, jak rozpoznać pierwsze objawy problemów. Sprawdź, jakie symptomy wskazują na niesprawność układu chłodzenia i jak przeprowadzić podstawową diagnostykę.