Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Diesel nie lubi mrozów ani niskich temperatur. Z kolei właściciele pojazdów z silnikiem diesla bardzo nie lubią, gdy ten nie odpala w mroźny poranek. Jak zadbać o pojazd z jednostką wysokoprężna w okresie jesienno-zimowym? Sprawdźcie!
Skrzynia biegów jest odpowiedzialna za przeniesienie napędu z silnika samochodowego na koła pojazdu. Przekładnie dzieli się na manualne i automatyczne. Pierwsze różnią się od siebie liczbą przełożeń, natomiast drugie mogą być bezstopniowe, dwusprzęgłowe i także mieć inną liczbę przełożeń. Jakie jeszcze są różnice pomiędzy skrzyniami? Sprawdźcie!