Olej jest bardzo ważny dla silnika. To wręcz jego element konstrukcyjny. Dopasowuje się go względem określonych parametrów pracy pompy, luzów montażowych, wysilenia oraz systemów oczyszczania spalin. W silniku zawsze powinien znajdować się olej, który jest mu dedykowany, niezależnie od przebiegu.
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Bez sprzęgła w samochodzie ani rusz. I to dosłownie! Czy łatwo jest spalić sprzęgło? Czy dalsza jazda ze spalonym sprzęgłem to dobry pomysł? Dalsza jazda będzie nie tylko niebezpieczna, ale niekiedy nawet niemożliwa. Jak rozpoznać, czy doszło do spalenia sprzęgła? Czy można tego uniknąć? Sprawdźcie w naszym poradniku!