Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Przeguby napędowe to kluczowe elementy wpływające na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Ich zużycie objawia się nie tylko niepokojącymi dźwiękami, ale także problemami z prowadzeniem pojazdu. Dowiedz się, jak rozpoznać pierwsze symptomy i uniknąć kosztownych napraw!
Rozładowany akumulator potrafi zaskoczyć w najmniej odpowiednim momencie – zwłaszcza zimą. Dowiedz się, jak bezpiecznie i skutecznie naładować akumulator krok po kroku. Poznasz też najczęstsze błędy, których należy unikać, aby nie uszkodzić ani auta, ani siebie.