Auto na biegu jałowym nie trzyma równych obrotów, zauważalne jest gorsze przyspieszenie i większe spalanie, trudności z rozruchem zimnego silnika albo nieprzyjemne szarpanie. To wyraźne oznaki tego, że z jednostką napędową dzieje się coś niedobrego. Co wtedy robić?
Zastanawiasz się, dlaczego Twój samochód traci moc, szarpie lub spala więcej paliwa? Przyczyną może być zabrudzony kolektor dolotowy – element, o którym wielu kierowców zapomina. Wyjaśniamy, czym jest kolektor, kiedy warto go czyścić i jak przebiega ten proces, by silnik znów działał jak należy.
Szarpanie podczas zmiany biegów to objaw, którego nie warto lekceważyć – może świadczyć o drobnej usterce, ale i poważnym problemie z napędem. Niezależnie od tego, czy jeździsz „manualem” czy automatem, odpowiednia diagnoza może uchronić Cię przed kosztowną naprawą. Wyjaśniamy, co sprawdzić, zanim pojedziesz do warsztatu.